#EkoŚroda: jak zmniejszyć swój cyfrowy ślad węglowy nocą?

Urządzenia takie jak telewizory, tablety, laptopy i telefony są naszymi nieodłącznymi towarzyszami. Potwierdzają to także badania - według statystyk z 2022 roku Polacy spędzają przed ekranami ponad 10 godzin dziennie!


Ma to niebagatelny wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale także na środowisko.


Czy słyszeliście kiedyś o cyfrowym śladzie węglowym? To wskaźnik określający negatywny wpływ technologii cyfrowych na klimat.  Określa on, ile gazów cieplarnianych wytworzyliśmy, wykonując konkretne czynności. Poznajcie te, które mają największy wpływ na ślad węglowy:


1. Ładowanie baterii sprzętów elektronicznych i podłączanie ich do prądu na stałe. Warto pamiętać o tym, zanim zostawimy telefon w ładowaniu na całą noc.


2. Streaming danych - w dzisiejszych czasach trudno nam sobie wyobrazić zrezygnowanie z tego typu rozrywek, jednak możemy zmniejszyć delikatnie jakość wyświetlanego obrazu lub muzyki.


3. Jasność ekranu monitora lub ekranu - śmiało możemy ją zmniejszyć. Podziękują nam środowisko i nasze oczy.


4. Przeglądanie internetu. Jedną ze zmian, które możemy wprowadzić jest wpisywanie adresu konkretnej strony, np. www.grupaecon.pl zamiast wyszukiwania "grupa econ .pl" w wyszukiwarce.


Te małe usprawnienia nie kosztują wiele wysiłku, a mają niebagatelny wpływ na środowisko, dlatego warto zacząć już teraz!